dimarts, 5 de juliol del 2016

Arran de l'R2M

Per moltes i diverses raons, però això sí, coincidents, hem comprovat que l'eina anomenada R2M d'amagatzament de documents amb continguts digitals d'activitats d'ensenyament-aprenentatge de tota mena no acaba de tenir bona acollida ni acceptació entre els docents de la nostra xarxa JE. A banda d'un nom gens suggestiu, la funcionalitat d'aquesta eina no respon ben bé als requeriments d'estètica, eficiència d'ús o d'operativitat que els nivells de disseny i estils actuals en demanen. Sabem que les intencions i els objectius que motiven aquesta eina tecnològica digital són irrenunciables i incontestables, i és per això que ha de tenir la millor configuració possible. I aquí és on comença el nostre repte. Buscar una solució viable mitjançant l'aplicació de la metodologia del 'DTh', que facilita la creativitat i la presentació de diverses opcions que poden desembocar en una proposta, en un prototip.

En el nostre equip cooperatiu, format per quatre docents, un de cada escola, hem definit tres opcions: una tecnològica, un altre no tecnològica i una tercera que contempla la possibilitat de que ho hem de fer nosaltres mateixos... Hem optat per una de tecnològica i que proposem en un senzill Prezi. La idea és fer una aposta per a la globalització dels materials que produïm a les nostres escoles. Hem procurat que un dels objectius principals sigui l'obertura al món, més aviat que no pas reduir-ho a les nostres vuit escoles. 

JEP (Jesuit Education Platform) intenta recollir els reptes plantejats i respondre-hi amb una riquesa dels materials pel que fa, especialment, a la qualitat: non multa, sed multum.  Voldriem que el rigor dels documents, en diversos formats, estigués validat per un grup d'especialistes de les nostres escoles. Això seria compartit amb totes les escoles de Jesuïtes del món i en oferta de diverses llengües. Des d'aquí s'obre tot un ampli ventall d'opcions que poden ajudar a donar més sentit al EDUCATE MAGIS.  


Hem arribat aquí a partir de l'enriquiment que proporciona la diversitat de docents que formem part d'aquest equip de treball sobre el Design Thinking del Fòrum 2016. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada